Retur til: FHFs - forside            

Retur til: Protokol 

| KLUBMØDER | LOVE FOR FHF | IDE LISTE |

Til bestyrelsen for FHF

Planlagte B-møder i sæsonen 2004-2005-2006-2007.
Mødetid kl. 18 i konferencelokalet på Magleblikskolen. 

 

BESTYRELSESMØDER 

2004 | 27. april | 21. sept. | 19. okt. | 2. nov. | 2005 | 4. jan. | 1. marts | 12. april | 30. aug.22. nov. |
| 2006 | 28. feb. | 11. april | 12. sept. | 21. nov. | 2007 | 27. feb. | 24. april | 28. aug. | 20. nov. |
2008 | 26. feb. |

Uofficielt B-møde den 13. april 2004

Bent tager kontakt til Søren Jessen ang. diverse materialer og kommende program m/foredrag.

Bent undersøger lokalemuligheder i fremtiden.

Ny mødedato aftales den 20/4


TOP   

B-møde nr. 1:  Hos Torben den 27. april 2004 kl. 19:00
Oplæg:

  1. Godkendelse af referat 
  2. Bents kontakt med Søren
  3. Lokaler i fremtiden
  4. Program for efterårssæsonen. Hvem laver det?
  5. Jeg mangler love - e-mail adr. - tlf. nr. og adresser.
  6. Kommentarer til "Ideer til FHF". (Det uddelte skema 13 april)
  7. Orientering: Tilbud om foredrag "Norges Posthorn"
    Min kontakt med Søren Jessen
    Pris på et B-medlemskab?
  8. Evt.
  9. Næste møde: Er det ok med 21/9?

TOP   B-møder top  

B-møde nr. 1 (27. april 2004)
Referat
Deltager: Alle
  1. ok
  2. Bent har talt med Søren to gange, sidste gang den 21/4. Søren har lovet at lukke os ind på gymnasiet i det kommende efterår.
  3. Bent søger nye lokaler.
  4. Bent samler trådene til efterårsprogrammet, Torben skriver det ud på en word-fil, og sender den til alle. 
    Den (30/11 hvis det kan lade sig gøre) bliver programmet. Orienteringsmøde: Formanden orienterer om bestyrelsens fremtidsplaner, gode ideer modtages med glæde. Måske er der også plads til andre ting den aften?
    Opstart på forårssæsonen 2005 bliver den 4. januar.
  5. ok
  6. "Ideer til FHF". Der blev talt meget frem og tilbage om indkøb af en samling, men ingenting blev besluttet.
  7. Orientering: ok
    Jeg har talt i tlf. med Søren to gange sidst den 27/4. Søren vil med komme det materiale, som han har, især det som handler om det nye program, hvis ikke så tager jeg kontakt senest den 10 maj.
    B-medlemskab kr. 50.
  8. Evt. En ny web-side er på vej, et udkast ligger på www.blomhoej.dk/fhf/  mere om det næste gang.
    Tom passer øl og vand kassen.
  9. Nyt møde den 21/9 kl. 18:00

TOP   B-møder top

B-møde nr. 2  (21. sept. 2004)
Oplæg

Huskeliste: Tag med 3 stk. DFF mapper. Er gjort

På næste møde er det mit håb, at vi kan få talt om fremtidens muligheder for klubben. Ønsker vi forandringer og i så fald hvilken?
Det er vel også på tide, at vi skal planlægge programmet for forårssæsonen.
Bent A. kommer snart på nettet, så er alle B-medlemmer på. Det må vi kunne bruge til noget fornuftigt.

Spørgsmål m.m. til bestyrelsen:

  1. Har I noget, som skal med på dette b-møde? 
  2. Har I kommentarer til referatet fra b-møde nr.1?
  3. Hvad kan vi gøre for at få flere medlemmer?   (Min målsætning min. 50)
    Torben har foreslået 1-2 annoncer i "Gulvmåtten"
  4. Hvordan skal vi byde ny medlemmer velkommen?
  5. Hvem tager sig af klublokalet? (Husk brev retur til Bent)
  6. Skal vi have kaffe m.m. til vores klubmøder?
  7. Er der nogen, som vil påtage sig at være depotbestyre?
  8. Fremtidige B-møder. (dato og tid)
  9. Kan vi godkende oplægget til klubbens hjemmeside? (visitkort)
  10. Hvad kan vi gøre for at få nogle bedre og gerne flere auktioner?
  11. Hvad kan vi gøre for at få mere gang i bytningen?
  12. Hvordan fordeler vi opgaverne omkring udformningen af programmet den kommende forårssæson? Foredragsholder m.m.
    Har vi en liste over mulige foredragsholdere? 
  13. Hvad synes I om de ideer, som kom frem på klubmødet den 24/8?
    Fra medlemmerne kom der 4 ideer.
    • 2-4 stk. mini auktioner, kun 10-15 lot, ingen salær. (Ole U.)
    • Foredrag om styring af samling og dubletsamling. (Hans Ove / Bent)
    • Indkøb af samling eller samlinger, som kan bruges til supplement på de næste 3-4 storauktioner. 
    • Gratis omtale i "Gulvmåtten", evt. en lille annonce.
  14. 1/9: Jens J. har følgende gode ide. Vi skal starte en fælles klubsamling med følgende titel "Europa gennem tiderne". Jens vil gerne fremlægge sit forslag på et af vores næste møder. 
    Det blev fremlagt den 7/9. Kan vi støtte det økonomisk?
  15. Jeg mangler e-mail adresser til medlemmerne. 
  16. Eventuelt.

TOP   B-møder top

B-møde nr. 2: På Magleblikskolen 21. sept. 2004 kl. 18:00.
Referat
Deltager: BA-IF½-TH-TP-HB.

Orientering: HB kontakter Søren ang. diverse ting og sager.

  1. Se punkt 17.
  2. Nej
  3. Vi har besluttet at sætte 2 annoncer i "Gulvmåtten" 
    Den ene annonce skal indrykkes lige før foredraget om "Norges Posthorn" og den anden lige før foredraget om "En verden i krig 1845-1945".
  4. Hele bestyrelsens ansvar. Opgaven er indskrevet på vores opgaveliste.
  5. Bent A.
  6. Efter en afstemning på klubmødet samme aften, blev det vedtaget at tilbyde kaffe og småkager. (Se opgavelisten)
  7. Overføres til næste møde.
  8. 19. okt. - 2. nov. - 4. jan. - 1. feb. - 1. marts - 29. marts. 
    kl. 18 på Magleblikskolen, evt. forsættelse fra kl. 21-22.
  9. Er godkendt uden kommentarer.
  10. Overføres til næste møde.
  11. Overføres til næste møde.
  12. Oplægget: Bent A. - Layout: Torben H. - Korrektur: Hans B. - Udsendelse: Ib F. Opgaven er indskrevet på opgavelisten.
  13. Kun delvis behandlet. Overføres til næste møde.
  14. Der blev taget positivt mod forslaget, klubben vil gerne støtte det økonomisk, men kontakt først kassereren eller formanden.
  15. Udgår.
  16. Udgår
  17. Indkøb af et AFA Vesteuropa katalog. Overføres til næste møde.

Vi sluttede kl. 22 og blev enige om at lave et ekstra b-møde den 19. okt.


TOP   B-møder top  

B-møde nr. 3  På Magleblikskolen 19 okt. 2004 kl. 18:00.
Oplæg

Huskeliste: Tag med "Opgavelister", Vesteuropa katalog Østrig til Erling. Betal Bent. Kontakt Søren J efter 16/10, han har bøger, klokke og rester af en samling.
Generalforsamling hvornår? (evt. 1 marts) Indkaldelse? Hvordan?
Orienterer om indgået post.

Jeg håber ikke at vi får 17 punkter på dagsordenen denne gang, jeg skal gøre mit bedste for at begrænse det. 
Vi har mulighed for at få vores åbne arrangementer optaget i en rubrik der heder "Det sker i Frederiksværk". Det er Kulturelt Samråd, som har annoncen i Gulvmåtten.

  1. Har I noget, som skal med på dette b-møde? 
  2. Har I kommentarer til referatet fra b-møde nr.2?
  3. Forsikring af dubletcirkulation, (se brev fra DFF)
  4. Er der nogen nyheder ang. forårsprogrammet?
  5. Punkt 7, overført fra b-møde 2.
    Er der nogen, som vil påtage sig at være depotbestyre?
  6. Hvad er vores fremtidsplaner? Jeg har brug for at hvide det, da jeg skal forberede mødet den 2/11.
  7. Punkt 10, overført fra b-møde 2.
    Hvad kan vi gøre for at få nogle bedre og gerne flere auktioner?
    Vi bør vel tage medlemmerne med på råd.
  8. Punkt 11, overført fra b-møde 2. 
    Hvad kan vi gøre for at få mere gang i bytningen?
  9. Punkt 13, overført fra b-møde 2, hvor det ikke blev færdigbehandlet. 
    Hvad synes I om de ideer, som kom frem på klubmødet den 24/8?
    Fra medlemmerne kom der 4 ideer.
    • 2-4 stk. mini auktioner, kun 10-15 lot, ingen salær. (Ole U.)
    • Foredrag om styring af samling og dubletsamling. (Hans Ove / Bent)
    • Indkøb af samling eller samlinger, som kan bruges til supplement på de næste 3-4 storauktioner. 
    • Gratis omtale i "Gulvmåtten", evt. en lille annonce.
  10. Punkt 17 (se punkt 1) overført fra b-møde 2.
    Indkøb af et AFA Vesteuropa katalog.

TOP   B-møder top

B-møde nr. 3: På Magleblikskolen 19 okt. 2004 kl. 18:00.
Referat
Deltager: BA-IF½-TH-HB.

Orientering: HB har endnu ikke kontaktet Søren J. ang. klokke, bøger og restsamling. Der blev orienteret om post fra DFF.

  1. Ingen ekstra punkter til oplægget.
  2. Nej
  3. Tom betaler forsikringen og får senere refunderet en del af beløbet fra Ib, alt efter hvor stort salget har været.
  4. HB modtog en skitse fra BA. Vi mangler 2 foredragsholder. HB tager kontakt til mulige foredragsholdere.
  5. Vi kikker efter en.
  6. Små auktioner og flere medlemmer. Hillerød har 81, Frs. har 58 og vi har 35 medlemmer.
  7. Indkøb af samling til 5-6000 kr. IF, BA og TH er sat på opgaven.
  8. Det ved vi ikke. Det har været prøvet at foreslå medlemmerne at starte nye samleområder. 
  9. Venter på at HB skal få sin "Ide liste" klar på websiden (Protokol).
  10. IF køber et AFA Vesteuropa katalog.

Vi sluttede kl. 19:30. Næste møde er den 2. nov.

 


TOP    B-møder top 

B-møde nr. 4:  På Magleblikskolen 2. nov. 2004 kl. 18:00.
Oplæg

Huskeliste: 

Orientering: Jeg håber at vi snart finder en depotbestyrer?
Inden næste klubmøde håber jeg, at jeg har fået det sidste fra Søren. Så kan vi måske sorterer kasserne på klubmødet den 16 nov.
Jeg er begyndt på min ide liste.

  1. Har I noget, som skal med på dette b-møde? 
  2. Har I kommentarer til referatet fra b-møde nr.3?
  3. Forårsprogrammet for år 2005.
    1. feb. Foredrag om Chr. X 1918-1933 - Posthistorie af Ib Krarup Rasmussen.
    15. marts. Motiv - vulkanske. Finn Parbst viser og fortæller om sin samling.
  4. Ledige datoer den 18/1 - 29/3 - 12/4.
    Emner: Vis os din samling, skrammel auktion og storauktion.

TOP    B-møder top

B-møde nr. 4: På Magleblikskolen 2. nov. 2004 kl. 18:00.
Referat
Deltager: BA-IF-TH-TP½-HB.

Orientering: På næste klubmøde tager jeg det materiale med, som jeg har fået af Søren. Så må vi se om vi kan få sorteret det og finde en, som vil tage det med hjem.
Ib har købt AFA Vesteuropa. Vi fik god rabat hos Tom Nislev. Torben H. fik det med hjem.
Tom fik girokort på annoncen, som vi havde i "Gulvmåtten" den 27/10.

  1. Nej
  2. Nej.
  3. De 2 foreslået emner blev indskrevet i programmet.
  4. Den 18/1 holder vi en mini-skrammel auktion, 29/3 er der alm. auktion og den 12/4 har vi "Vis os din samling.
    Så skulle hele forårsprogrammet være på plads. Torben har fået det til renskrivning. Når det er klar, så sender Torben et udkast til mig, så jeg kan læse korrektur. 

Vi sluttede kl. 19:00. Næste møde er den 4. jan.


TOP    B-møder top   

B-møde nr. 5:  På Magleblikskolen 4. jan. 2005 kl. 18:00.
Oplæg

Huskeliste: 

Orientering: Jeg har fået resterne af den danske samling fra Søren. Nu er der kun ganske få ting tilbage hjemme hos Søren. Jeg ved ikke, hvad det er.
Programmet for foråret 2005 er udsendt.
Bent og Jens Jakobsen har fået klubbens arkiv og gamle ringbind m.m. med hjem. Det er meningen, at de skal sortere det og kassere det, som vi ikke vil gemme.

  1. Har I noget, som skal med på dette b-møde? 
  2. Har I kommentarer til referatet fra b-møde nr.4?
  3. En ny annonce i "Gulvmåtten" + omtale i avisen. Evt. kopier til opsætning på samtlige dagligvarebutikkers opslagstavler og andre opslagstavler.
  4. Skrammel mini auktion den 18/1.
  5. Skal vi sætte resterne af den danske samling til salg på den kommende klubauktioner? (Jeg tager samlingen med)
  6. Skal vi sælge nogle af de bøger, som vi har dublet af? Og hvis ja hvad skal de så koste?
  7. Indkøb af samling?

 

TOP    B-møder top 

B-møde nr. 5: På Magleblikskolen 4. jan. 2005 kl. 18:00.
Referat
Deltager: BA-TH-TP-IF½-HB.

Orientering: Vi er nu kommet igennem alle de punkter, som vi arbejdede med i begyndelsen af sæsonen 2004-5. Det næste b-møde er først om ca. 2 måneder samme dag, som der er generalforsamling.
Torben fik en bestillingsseddel til indkøb af en bog til vores bibliotek, men den har ikke almen interesse, så vi køber den ikke nu.
Nyt forslag til storauktion: Alle lot lægges frem til gennemsyn. Ved hver lot vedhæftes en seddel, hvorpå man kan noterer sit bud. Auktionen slutter ca. kl. 20.30 -21.00. Forslaget er noteret på ide listen. 

  1. Nej
  2. Nej
  3. Vedtaget
  4. Reglerne for skrammelauktionen blev følgende. Limit 10 eller 20 kr. max. 15-20 lot. Alt skal sælges. Hvis der ikke er bud, bliver prisen sænket helt ned til 1 kr.
  5. 2 af delene fra samlingen kommer på den kommende skrammelauktion, rester kommer på en af de kommende storauktioner. 
  6. Torben vil kikke på det.
  7. Vi leder stadig efter en samling. Vi håber at finde en egnet DK samling til ca. 4-5 tusinde kroner engang i løbet af dette forår.

Vi sluttede kl. 19:10. Næste møde er den 1 marts

 


TOP    B-møder top 

B-møde nr. 6:  På Magleblikskolen 1. marts. 2005 kl. 18:00.
Oplæg

Huskeliste:

Orientering: Vi skal forberede generalforsamlingen. Hvem er på valg? Og hvem vil genopstille?

  1. Har I noget, som skal med på dette b-møde? 
  2. Har I kommentarer til referatet fra b-møde nr.5?
  3. Vi skal vælge 2 foredragsholder til efterårsprogrammet og 2 til forårsprogrammet.
  4. Er der plads nok til bytning i vores program?
    Skal vi opfordre til bytning ved alle møder?
    *
  5. Generalforsamling i dag kl. 19.30
    Den ordinære generalforsamling skal omfatte flg. dagsorden:
    1) Valg af dirigent. 
    2) Formandens beretning.
    3) Dubletlederens beretning.
    4) Kassereren fremlægger der reviderede regnskab samt forslag til budget og kontingent.
    5) Juniorafdelingens beretning og fremlæggelse af revideret regnskab. 
    6) Behandling af indkomne forslag.
    7) Valg af bestyrelse og suppleant til bestyrelse. 
    Tom og Bent er på valg, kun Bent er villig til genvalg. 
    Vi skal finde en ny suppleant i stedet for Palle Pil.

    8) Valg af revisor og revisorsuppleant. Otto og Erik er på valg.
    9) Eventuelt.

TOP    B-møder top 

B-møde nr. 6: På Magleblikskolen 1. marts 2005 kl. 18:00.
Referat
Deltager: BA-TH-TP½-IF½-HB.

Orientering: 

  1. Nej
  2. Nej
  3. Vi fandt 3 emner til nye foredrag. Jeg vil tage kontakt med foredragsholderne og derefter give besked til Bent på næste klubmøde.
  4. Ja der er tid nok, men fremover vil vi på vores program noterer, at der er bytning på alle møderne undtagen afslutningsmøderne.
    .
  5. GENERALFORSAMLING 2005 

På grund af det voldsomme snevejr, kom der kun 12 til vores generalforsamling.
Kl. 19.30 blev der budt velkommen. Som dirigent valgte vi Vagn Gravesen, han konstaterede straks, at generalforsamlingen var lovlig indkaldt og gav derefter ordret til formanden.

Formanden aflagde sin beretning, og der var kun ganske få kommentarer til beretningen. Beretningen blev enstemmig godkendt.

Dubletlederen stopper ved udgangen af denne sæson p.g.a. for lidt tilslutning. Indenfor de senere år er omsætningen faldet med 90%.

Kassereren aflagde sin beretning. Det uddelte regnskab viste et underskud på 2.175 kr. der var budgetteret med et underskud på 1.300 kr. Årsagen til dette merforbrug skyldes især vores annoncering i Gulvmåtten og vores sommer og juleafslutning. Beretningen blev enstemmig godkendt.

Punkt 5 udgår, da vi ikke har nogen juniorafdeling.

Der var ikke kommet nogen forslag hverken fra medlemmerne eller bestyrelsen.

På valg til bestyrelsen var Bent Andreasen og Tom Petersen. Bent modtog genvalg, Tom ville gerne afløses og som ny kasserer blev valgt Erling Hoff Poulsen.
Som suppleant til bestyrelsen blev valg Ole Uggerholdt.

Valg af revisor og revisorsuppleant. Her blev Otto og Erik genvalgt.

Efter punktet eventuelt, bød klubben på kaffe med kage eller øl og vand.

På grund af det voldsomme snevejr, var vi kun 12 til generalforsamlingen. Der var mødt en ny gæst.

 


TOP    B-møder top 

B-møde nr. 7: På Magleblikskolen 12. april 2005 kl. 18:00.
Oplæg

Huskeliste: 3 rammer.

Orientering: Vi har fået ny kasserer, velkommen til Erling. 
Bent og Hans kommer ikke til næste møde den 26. april.

  1. Har I noget, som skal med på dette b-møde? 
  2. Har I kommentarer til referatet fra b-møde nr.6?
  3. Har I nogen kommentar til referatet fra generalforsamlingen?
  4. Er det nye program klar til korrekturlæsning? 
  5. Indkøb af samling.
  6. Er der nogen ideer på vores ideliste, som I synes, vi skal tage op?

 

TOP    B-møder top 

B-møde nr. 7: På Magleblikskolen 12. april 2005 kl. 18:00.
Referat
Deltager: BA-TH-EP-IF½-HB.

Orientering: Køkkenet var låst i dag, og hvorfor det?

  1. Nej.
  2. Nej.
  3. Nej.
  4. Ja. Torben har det klar, vi skal blot noterer, at det er Bjarne som viser os sin samling og Erlings adresse. 
  5. Bent og Torben håber på at købe en dansk elle nordisk samling i industriferien.
  6. Vi kom ikke hele punktet igennem. Vi overvejer at tage ideen om styring af dubeltlager op.

Vi sluttede kl. 19. Næste møde er den 30. august.


TOP    B-møder top 

B-møde nr. 8: På Magleblikskolen 30. august 2005 kl. 18:00.
Oplæg

Huskeliste: 

Orientering: 

  1. Har I noget, som skal med på dette b-møde? 
  2. Har I kommentarer til referatet fra b-møde nr.7?
  3. Er vi på rette spor?
  4. Juniorkontingent?
  5. Skal vi udsende vores program til de andre klubber i Nordsjælland?
  6. Rettelser til programmet. 
  7. Indkøb af samling?

 

TOP    B-møder top

B-møde nr. 8: På Magleblikskolen 30. august 2005 kl. 18:00.
Referat
Deltager: BA-TH-EP-IF¼-HB.

Orientering: Køkkenet var igen åbent, men der var ikke låst op til selve mødelokalet. Vi skal på et at de nærmeste klubmøder aftale hvilken 2 foredragsholder, vi skal inviterer til foråret.

  1. Nej
  2. Nej
  3. Ja
  4. Erling undersøger om det er muligt at 2 af vores medlemmer for et CU medlemskab.
  5. Erling vil sende vores program ud til klubberne i Nordsjælland.
  6. Torben har fået et program med nogle få rettelser
  7. Vi har nu indkøbt en dansk samling stemplet og postfrisk. Det er vores tanke at udbyde den på almindelig auktion over flere gange med 10-20 lot pr. gang. Vi vil bestræbe os på at orienterer medlemmerne hvornår der skal være auktion på dk-samlingen. Det er ikke meningen at vi skal have overskud på salg af samlingen.

 


TOP    B-møder top

B-møde nr. 9: På Magleblikskolen 22. november 2005 kl. 18.00.
Oplæg

Huskeliste: Uddel visitkort
                  Hent Jens Sørensen på Frederiksværk station kl. 19.00

Orientering: Kl. 18.50 skal jeg hente vores foredragsholder på Frv. station.

  1. Har I noget, som skal med på dette b-møde? 
  2. Har I kommentarer til referatet fra b-møde nr.8?
  3. Er forårsprogrammet klar?
  4. En ny samlerliste er efterlyst af medlemmerne. 
  5. Forslag til vedtægtsændring af § 3.
    Som medlem af klubben kan optages enhver, der er fyldt 18 år. Unge under 18 år henvises til klubbens juniorafdeling - når en sådan findes, eller kan på et medlems anbefaling deltage i klubbens arrangementer.
    Rettes til: Som medlem af klubben kan optages enhver, der er fyldt 10 år. (Resten af teksten i denne § udgår)  
  6. Rødvin til alle foredragsholder også til egne medlemmer. 
  7. Juleafslutning.

 

TOP    B-møder top

B-møde nr. 9: På Magleblikskolen 22. november 2005 kl. 18.00
Referat
Deltager: BA - TH - EP - HB

Orientering: Salget fra vores indkøbte samling går godt. Erling oplyste at vi har solgt for 460 kr. den 11. okt. og for ca. 600 kr. den 8. nov.

  1. Ja punkt 7 indsættes i oplægget.
  2. Nej
  3. Torben har det klar, han sender det frem til korrekturlæsning. 
  4. Erling laver listen og samler data ind.
  5. Udgår.
  6. Fremover får alle foredragsholderne rødvin også vores egne.
  7. Bent havde lavet en liste over opgaverne til juleafslutningen, den blev uddelt og opgaverne blev fordelt.

Kl. 18.40 var vi færdig med alle 7 punkter. Så vi fik tid til lidt hyggesnak, inden jeg skulle ned på stationen for at hente vores foredragsholder.

 


TOP    B-møder top 

B-møde nr. 10: På Magleblikskolen. 28 februar 2006 kl. 18.00.
Oplæg

Huskeliste: Modtaget post fra DFU. - DFF. - Frv. kommune.
                 Til Erling et fra DFF. - og et fra Betalingsservice.

Udskriv 5 eksemplar af dagsorden. + 20 af generalforsamlingens dagsorden.

Orientering: Vi skal forberede generalforsamlingen, som er i dag kl. 19.30.
                   Tak til Erling for de fine samlerlister.

  1. Har I noget, som skal med på dette b-møde? 
  2. Har I kommentarer til referatet fra b-møde nr.9?
  3. Vi mangler vores hjemmesideadresse på vores program.
  4. Hvem skal afløse Ib?
  5. Vi skal finde 2 foredragsholder til efterårsprogrammet. 
    Bent har kontakt til en EDB mand i Hillerød. Vi er ved at løbe tør for emner til foredragsholder, så måske skal vi kun have et foredrag pr. sæson.
  6. Forslag til generalforsamlingen:
     1. En juniorvejleder ønskes valgt, ikke nødvendigvis til bestyrelsen men gerne med møderet til B-møderne.
    2. Andre forslag? 
  7. Forslag til juniorvejleder ønskes.

  8. Generalforsamling i dag kl. 19.30
    Den ordinære generalforsamling skal omfatte flg. dagsorden:
    1) Valg af dirigent. 
    2) Formandens beretning. Link til årsberetningen
    3) Dubletlederens beretning.
    4) Kassereren fremlægger der reviderede regnskab samt forslag til budget og kontingent.
    5) Juniorafdelingens beretning og fremlæggelse af revideret regnskab. 
    6) Behandling af indkomne forslag.
    7) Valg af bestyrelse og suppleant til bestyrelse. 
    Ib, Torben og Hans er på valg, kun Torben og Hans er villig til genvalg. 
    Ole er villig til genvalg som suppleant.

    8) Valg af revisor og revisorsuppleant. Otto og Erik er på valg.
    9) Eventuelt.

TOP    B-møder top 

B-møde nr. 10: På Magleblikskolen 28. februar 2006 kl. 17.45
Referat
Deltager: BA - TH¼ - EP - HB

Orientering: 

  1. Nej
  2. Nej
  3. Vi skal have vores hjemmesideadresse på vores program. 
  4. Det skal Tom
  5. Vi skal kun finde 1 foredragsholder (HB) + EDB mand (HB). Vi planlægger programmet for et helt år. Der bliver 5 mini auktioner fra vores indkøbte samling, 2 skrammelauktioner, 2 storauktioner, 2 foredrag, 2 vis os din samling, 1 generalforsamling og 2 sæsonafslutninger, i atl 16 klubmøder.
  6. Forslaget blev trukket tilbage.
  7. Punktet udgår.
  8.  
    1. GENERALFORSAMLING 2006 

    Der var mødt 17 medlemmer til vores generalforsamling. Det var 5 mere end sidste år. Som dirigent valgte vi Vagn Gravesen, han konstaterede straks, at generalforsamlingen var lovlig indkaldt og gav derefter ordret til formanden.

    Formanden aflagde sin beretning, og der var kun ganske få kommentarer til beretningen. Beretningen blev enstemmig godkendt. Link til årsberetningen 

    Kassereren aflagde sin beretning. Det uddelte regnskab viste et underskud på 2.367 kr. Men på grund af en kursgevinst på vores bank aktier er vores samlet formue ikke blevet mindre. Der var en livlig debat om hvordan vi i fremtiden skal forholde os til klubbens formue. Der blev fremført et par gode ideer til, hvordan klubben kan forbedre sin service over for medlemmerne. Beretningen blev enstemmig godkendt.

    Der var ikke kommet nogen forslag hverken fra medlemmerne eller bestyrelsen.

    På valg til bestyrelsen var Ib, Torben og Hans. Torben og Hans var villig til genvalg, og det blev de. Ib ønskede ikke genvalg, så Tom Petersen blev valgt til nyt medlem af bestyrelsen. 
    Som suppleant til bestyrelsen blev valg Ole Uggerholdt genvalgt.
    Erik Davidsen blev genvalgt som revisor for en periode på 2 år.
    Til revisor suppleant blev nyvalgt Jørgen Clemmesen.

    Klubben bød på kaffe, kage, øl og vand.

 


TOP    B-møder top

B-møde nr. 11: På Magleblikskolen. 11 april 2006 kl. 18.00.
Oplæg

Huskeliste: 

Orientering: Jeg bliver nød til at aflyse dette møde, da min kone har inviteret mig med på en rejse til Indien.

  1. Har I noget, som skal med på dette b-møde? 
  2. Har I kommentarer til referatet fra b-møde nr.9?
  3. Mødepræmier?
  4. Optrimning af vores afslutningsarrangementer. 
  5. Sæsonafslutning den 25. april.  

 


TOP    B-møder top 

B-møde nr. 12: På Magleblikskolen.  12 sept. 2006 kl. 18.00.
Oplæg

Huskeliste: 

Orientering: 

  1. Har I noget, som skal med på dette b-møde? 
  2. Har I kommentarer til referatet fra b-møde nr.10?
  3. Mødepræmier?
  4. Optrimning af vores afslutningsarrangementer. 
  5. Sæsonafslutning den 25. april. (Punktet udgår)
  6. Fællesklubbernes generalforsamling den 19 nov.
  7. Mini-auktion?

 

TOP    B-møder top

B-møde nr. 12: På Magleblikskolen 12. september 2006 kl. 18.00
Referat
Deltager: BA - TH - TP - HB

Orientering: Ny post til bestyrelsen blev fremlagt. 

  1. Bent fortalte, at Carl Aage har fået til opgave at sælge en af vores tidligere medlemmers restsamling. Vi har givet Carl Aage grønt lys til at sætte 10-20 lot til salg på hvert af de kommende klubmøder.
  2. Nej
  3. Vi vil høre hvad Erling mener på det kommende klubmøde 26/9. Der skal indkøbes vin, indb. 16 sider og en mødeprotokol. Jeg har lovet at lave 30 nr. til auktionerne.
  4. Er gjort med bedre præmier og laverer deltagerafgift.
  5. Annulleret
  6. Der er ingen, som har lyst til at deltage.
  7. Vi blev ikke orienteret om hvordan det går med mini auktionerne. Men vi aftalte, at vi sætter de 10-15 lot fra klubbens indkøbte samling, som de første nr. Derefter kommer lot nr. fra restsamlingen.

Kl. 18.50 var vi færdig med alle 7 punkter. Carl Aage blev orienteret om hans salg af restsamlingen.

 


TOP    B-møder top 

B-møde nr. 13: På Magleblikskolen.   21 nov. 2006 kl. 18.00.
Oplæg

Huskeliste: 

Orientering: 

  1. Har I noget, som skal med på dette b-møde? 
  2. Har I kommentarer til referatet fra b-møde nr.12?
  3. Mødepræmier.
  4. Forårsprogram. Vi kan på programmet noterer, at der er mødepræmier.
  5. Juleafslutning.

 

TOP    B-møder top 

B-møde nr. 13: På Magleblikskolen 21. nov. 2006 kl. 18.00
Referat
Deltager: BA-TH-EP-HB

Orientering:  På den kommende generalforsamling ønsker Bent ikke genvalg. Bestyrelsen har ingen forslag til en afløser.

  1. Nej
  2. Erling synes, det er en god ide med mødepræmier.
  3. Erling har lavet små runde træklodser, som skal bruges, når vi skal trække lod om mødepræmien. 
    Der bliver indkøbt en mødeprotokol. 
  4. Forårsprogrammet er klart. Torben har fået det til renskrivning. Det er mit håb, at det bliver klart til udsendelse senest mellem jul og nytår. Vi skal tilføje skrammelauktion ud for 10/4.
  5. Evt. Der skal senes en mail til medlemmerne ang. julefrokosten med oplysning om pris og indhold samt tilmeldingsfrist 1/12.
    Ang. klubbens indkøbte samling, så har vi har lot til 2 mini auktioner endnu. Det bliver nok 16. og 30. januar.

 


TOP    B-møder top 

B-møde nr. 14: På Magleblikskolen.   27. feb. 2007 kl. 18.00.
Oplæg

Huskeliste: Til generalforsamlingen - Dagsorden og årsberetningen.

Orientering: Der er kommet en indbydelser til et "Hvem - Ved - Hvad" i Sverige.

  1. Har I noget, som skal med på dette b-møde? 
  2. Har I kommentarer til referatet fra b-møde nr.13?
  3. Hvem skal afløse Bent?
  4. Skal vi købe et AFA Vesteuropa 2007?
  5. Forslag til skrammelauktion. Alle lot starter ved 10 kr. og  ingen lot sælges under denne pris.
  6. Vi skal finde 1 foredragsholder til efterårsprogrammet. Jeg har tænkt mig at spørge Torben Norup. Han har en samling om Luftpost, som har været udstillet i Forum.
  7. Valg af dirigent til generalforsamlingen (Jeg foreslår Vagn)
  8. Er der forslag til generalforsamlingen?

  9. Generalforsamling i dag kl. 19.30
    Den ordinære generalforsamling skal omfatte flg. dagsorden:
    1) Valg af dirigent. 
    2) Formandens beretning. Link til årsberetningen 
    3) Udgår
    4) Kassereren fremlægger der reviderede regnskab samt forslag til budget og kontingent.
    5) Udgår
    6) Behandling af indkomne forslag.
    7) Valg af bestyrelse og suppleant til bestyrelse. 
    Bent, og Erling er på valg. Kun Erling er villig til genvalg.
    Ole U. er villig til genvalg som suppleant.

    8) Valg af revisor og revisorsuppleant. Sven Otto og Jørgen C. er på valg.
    9) Eventuelt.

TOP    B-møder top 

B-møde nr. 14: På Magleblikskolen 27. feb. 2007 kl. 18.00
Referat
Deltager: BA-TH-EP-½TP-HB

Orientering:  

  1. Nej
  2. Nej
  3. Bent og Torben bytter plads i bestyrelsen, såfremt det ikke er muligt at finde en afløser for Bent.
  4. Vi har besluttet at købe AFA Vesteuropa kataloget 2008, når det udkommer
  5. På vores skrammelauktioner starter alle lot på 10 kr. og ingen sælges under dette beløb.
  6. Vi prøver at få Torben Norup som vores næste foredragsholder.
  7. Vi foreslår Vagn som diagent.
  8. Ja der er et forslag fra Erik Davidsen.

Evt. Hans skriver oplæget til efterårsprogramet.

----------------------------------------

kl. 19 - GENERALFORSAMLING 2006 

Der var mødt 18 medlemmer til vores generalforsamling. Som dirigent valgte vi Vagn Gravesen, han konstaterede straks, at generalforsamlingen var lovlig indkaldt og gav derefter ordret til formanden.

Formanden aflagde sin beretning, og der var ingen kommentarer til beretningen. Beretningen blev enstemmig godkendt.  Link til årsberetningen .

Kassereren aflagde sin beretning. Det uddelte regnskab viste et underskud på 91 kr. Vi har haft en kursgevinst på vores Nordea aktier 4.145 kr. På vores ordinære drift har vi haft et underskud på ca. 4.000 kr.  Men på grund af en kursgevinst på vores bank aktier er vores samlet formue ikke blevet mindre. Kontingentet blev fastsat til det samme som året før 210 kr. til forbundet + 50 kr. til klubben. Der var kun få bemærkninger til regnskabet. Beretningen blev enstemmig godkendt.

  • Der var kommet 1 forslag/spørgsmål fra Erik Davidsen: 
    1. Hvor stor en formue ønsker klubben at have?
    a) Hvis klubben har planer om at afholde en udstilling eller lignende, er det ok.
    b) Kontingentet bibeholdes indtil formuen er i overensstemmelse med bestyrelsens ønsker.
    c) Klubben giver tilskud til fælles deltagelse i arrangementer eller dyrere foredragsholdere.

    Bestyrelsen har anbefalet punkt b. Vi har sænket brugerbetalingen ved vores sæsonafslutning og julearrangement samt indført mødepræmier. Det vil sikkert medføre, at der kommer et underskud på 2000-3000 kr. pr. De første 3-4 år ser vi ikke noget problem i det. Så vi bibeholde klubkontingentet på 50 kr. pr. år.

    På valg til bestyrelsen var Bent og Erling. Kun Erling villig til genvalg, og det blev han. Som nyt medlem til bestyrelsen blev Jørgen Clemmensen valgt. 
    Som suppleant til bestyrelsen blev valg Ole Uggerholdt genvalgt.
    Sven Otto blev genvalgt som revisor for en periode på 2 år.
    Til revisor suppleant blev Bent Andreasen valgt.

    Under eventuelt var der en livlig debat, om klubbens muligheder for at få fat i nogle af alle de hjemmesamlere, som vi tror findes i vores område. 
    Stikordene i den debat var: Annonce i "Gulvmåtten" - Opslagstavle - Navneskilt - Program til biblioteket - Bedrer kontakt til nye medlemmer. 
    Bestyrelsen vil prøve på at få nedsat et udvalg, som skal arbejde med dette.

    Klubben bød på kaffe, kage, øl og vand.


TOP    B-møder top  

B-møde nr. 15: På Magleblikskolen.   24. april. 2007 kl. 18.00.  flyttet til den 28. august 2007 kl. 18.00
Oplæg

Huskeliste: 

Orientering: 

  1. Har I noget, som skal med på dette b-møde? 
  2. Har I kommentarer til referatet fra b-møde nr.14
  3. Sæsonafslutning. (Ib skal afløses) Smørrebrød fra et andet sted?
  4. Klubben fylder 40 år i maj 2008. Hvordan markerer vi det? Gulvmåtten er interesseret. 
  5. Opgavelisten. (den ligger på et skjult link) Jeg tager en kopi med.
  6. Ide listen? Prøv at se den. Måske har du ideer eller rettelser til listen.
  7. Hvordan får vi fat på hjemmesamlerne. Skal vi nedsætte et udvalg og evt. hverve et par menige medlemmer til udvalget.
  8. Indkøb af samling. Beløb? (Gæst?)
  9. Eventuelt.

 

TOP    B-møder top 

B-møde nr. 15: På Magleblikskolen 28. august 2007 kl. 18.00
Referat
Deltager: TH-EP-JC-HB

Orientering:  HB kan ikke deltage i følgende klubmøder 11/9 - 6/11 - 15/1 - 29/1

  1. Nej
  2. Nej
  3. Jørgen og Erling afløser Ib ang. indkøb af smørrebrød. 
  4. Klubben fylder 40 år maj 2008: Vi har tænkt os at markerer det med en udvidet sæsonafslutning hvor mad og drikkevare er gratis.
  5. B-medlemmerne kikker på listen. Vi retter den til på næste b-møde.
  6. Denne liste rettes ligeledes til på næste b-møde.
  7. HB trykker 20-30 eksemplarer af A5 folder og sender det til JC. JC lægger dem ud på posthus og bibliotek, hvis det er muligt.  
  8. TH planlægger at indkøbe en Danmark/Europa samling.
  9. Indkøb af AFA Vesteuropa kataloget er bestilt hos Bjarne.

 


TOP    B-møder top   

B-møde nr. 16: På Magleblikskolen.   20. november 2007 kl. 18.00.  
Oplæg

Huskeliste: 

Orientering: Jørgen har lagt vores præsentationsfolder ud hos Frederiksværk Bibliotek og Posthus.

  1. Har I noget, som skal med på dette b-møde? 
  2. Har I kommentarer til referatet fra b-møde nr.15
  3. Indkøb af samling?
  4. Overskud/underskud af klubbens Danmarks samling?
  5. Et medlem spørger: Vil klubben tegne et abonnement på "Motiv Nyt" ? (ca. 80 kr. pr år)
  6. Jørgens tavle.
  7. Eventuelt. 

 

TOP    B-møder top 

B-møde nr. 16: På Magleblikskolen 20. november 2007 kl. 18.00
Referat
Deltager: TH-JC-HB-TP¼-EP¼

Orientering:  HB kan ikke deltage i følgende klubmøder 15/1 - 29/1.

  1. Nej
  2. Nej
  3. Torben, Jørgen og Hans køber dansk samling snarest. Max. ca. 15.000 kr. Må gerne indeholde nye mærker samt Grønland og Færøerne. 
    Vi planlægger at sætte den på auktion med ca. 10 lot pr. gang over 2-3 år. De bedste/sjældneste mærker sælges på vores storauktion.
  4. Vi har haft et overskud på ca. 1500 kr. ved salg af den sidste danmarkssamling.
  5. Jørgen bestiller Motiv Nyt (ca. 80 kr. pr. år) og Populær Filateli til ca. 250 kr. pr. år.
  6. Den fungerer rigtig godt. Der er nye ting på hver gang.
  7. Eventuelt: Ang. juleafslutningen så har Erling købt præmierne, og han planlægger at købe smørebrød hos Ole på Vinderød Skov. 

 

TOP    B-møder top 

B-møde nr. 17: På Magleblikskolen.   26. februar 2008 kl. 18.00.  
Oplæg

Huskeliste: 

Orientering: Den 28/11 var TH, JC og HB hos Bruun Rasmussen. Vi fandt ikke noget, som var værd at byde på.

  1. Har I noget, som skal med på dette b-møde? 
  2. Har I kommentarer til referatet fra b-møde nr.16
  3. Indkøb af samling? Ny  dansk samling er købt hos Valby brutto ca. 2.400 kr.
  4. Er der nogen forslag til generalforsamling
  5. Valg af dirigent til generalforsamlingen (Jeg foreslår Vagn)
  6. Hvem skal afløse Hans? Måske Karin - Vil Jørgen være ny formand? 
  7. Salg af bøger fra vores bibliotek. + salg af klubbens gamle AFA katalog.
  8. Eventuelt. 
  9. Generalforsamling i dag kl. 19.30
    Den ordinære generalforsamling skal omfatte flg. dagsorden:
    1) Valg af dirigent. 
    2) Formandens beretning. Link til årsberetningen 
    3) Udgår
    4) Kassereren fremlægger der reviderede regnskab samt forslag til budget og kontingent.
    5) Udgår
    6) Behandling af indkomne forslag.
    7) Valg af bestyrelse og suppleant til bestyrelse. 
    Tom, Jørgen og Hans er på valg til bestyrelsen. Hans modtager ikke genvalg.
    Ole U. er på valg som suppleant.

    8) Valg af revisor og revisorsuppleant. Erik Davidsen og Bent Andreasen. er på valg.
    9) Eventuelt.

TOP    B-møder top 

B-møde nr. 17: På Magleblikskolen 26. februar 2007 kl. 18.00
Referat
Deltager: TH-JC-TP-HB

Orientering:  Den 11. marts vil Lillian Avnsbo komme til vores møde for at få en samling vurderet til evt. salg.

  1. Nej
  2. Nej
  3. Vi har set samlingen. Den er ok.
  4. Nej
  5. Vagn blev dirigent.
  6. Jørgen overtog formandsposten og Karin kom ind som nyt bestyrelsesmedlem.
  7. De 2 bøger som vi har et ekstra eksemplar af skal udbydes på en klubauktion eller lægges ud på en netauktion. Det gamle AFA katalog skal sælges på en klubauktion. 
  8. Halsnæs Frimærkeklub var fremme som et evt. nyt navn til vores klub. Men vi mente, at vi var bedst tjent med at beholde vores nuværende navn.
    Vi har 40 års jubilæum den 26. maj. Vi har talt om et par ting ang. dette.

Generalforsamlingen:

  1. Vagn blev valgt.
  2. Årsberetningen blev godkendt.  Link til årsberetningen  
  3. Dubletcirkulation - Udgår
  4. Vores kassere var ikke til stede. Regnskabet blev uddelt og godkendt efter en mindre debat. Vi har i 2007 haft et driftunderskud på 4634 kr. Det skyldes især støre udgifter til bl.a. sommerafslutning og juleafslutning samt kursfald på vores bankaktier.
  5. Juniorafdeling - Udgår
  6. Der var ingen forslag.
  7. Tom blev genvalgt - Jørgen blev valgt som ny formand - Karin blev valgt som nyt bestyrelsesmedlem. Hans modtog ikke genvalg.
    Ole blev genvalgt som suppleant. 
  8. Erik Davidsen blev genvalgt som revisor. 
    Bent Andreasen blev valgt til revisorsuppleant.
  9. Den nyvalgte formand fortalte kort om sine fremtidsplaner. Han bad os alle om at komme til mødet den 8. april, hvor klubbens fremtid vil være til debat. Vi blev opfordret til kommer med forslag til nye aktiviteter. 

 

 


 

TOP  

LOVE FOR FHF: 

Vedtægter for Frederiksværk - Hundested - Frimærkeklub

§1 Klubbens navn.
Klubbens navn er Frederiksværk-Hundested Frimærkeklub med hjemsted i Frederiksværk. Klubben er en sammenslutning af Frederiksværk Frimærkeklub, stiftet d. 26/5 1968, og Hundested Frimærkeklub, stiftet d. 7/2 1961. Sammenslutningen fandt sted d. 1/1 1984.

 §2 Formål.
Klubbens formål er at fremme interessen for og kendskabet til frimærker og filateli bl.a. ved at afholde byttemøde, konkurrencer foredrag og fremvisning af samlinger m.m.
Klubben kan være behjælpelig med realisation af samlinger for medlemmer og deres arvinger.

§3 Medlemskab.
Som medlem af klubben kan optages enhver, der er fyldt 18 år. Unge under 18 år henvises til klubbens juniorafdeling - når en sådan findes, eller kan på et medlems anbefaling deltage i klubbens arrangementer.

§4 Ordinær generalforsamling.
Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i februar/marts måned og indkaldelse hertil sker med mindst 3 ugers varsel ved skriftlig meddelelse til medlemmerne.
Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed i alle klubbens anliggender.
Generalforsamlingen er, når det ikke drejer sig om klubbens opløsning, beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte medlemmer og ledes i overensstemmelse med klubbens vedtægter af den af forsamlingen valgte dirigent.
Enhver beslutning er gyldig, når bortses fra ændring af vedtægter eller klubbens opløsning, når den får flertal af afgivende stemmer. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende.
Afstemning sker ved håndsoprækning, men skal, når et medlem forlanger det, ske skriftligt. Fuldmagter anerkendes ikke.
Ingen kan vælges uden at være tilstede eller skriftligt at have givet tilsagn om at modtage valg.
Såfremt der ved valg til bestyrelse eller andre tillidshverv opstilles flere kandidater end der skal vælges, skal afstemningen være skriftlig.

Den ordinære generalforsamling skal omfatte flg. dagsorden:
1) Valg af dirigent.
2) Formandens beretning.
3) Udgår: Dubletlederens beretning.
4) Kassereren fremlægger der reviderede regnskab samt forslag til budget og kontingent.
5) Udgår: Juniorafdelingens beretning og fremlæggelse af revideret regnskab.
6) Behandling af indkomne forslag.
7) Valg af bestyrelse og suppleant til bestyrelse.
8) Valg af revisor og revisorsuppleant.
9) Eventuelt.

 Forslag, der ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, må være bestyrelsen i hænde 14 dage før generalforsamlingen.

 §5 Ekstraordinær generalforsamling.
Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen med mindst 14 dages varsel, og skal, når mindst 1/3 af medlemmerne til bestyrelsen indgiver skriftlig motiveret begæring herom, indkaldes senest 14 dage efter begæringens fremkomst.

§6 Klubbens ledelse.
Klubbens ledelse varetages af en bestyrelse på 5 medlemmer, der vælges for 2 år ad gangen. Formand og 2 bestyrelsesmedlemmer afgår de lige år og øvrige 2 bestyrelsesmedlemmer de ulige år. Genvalg kan finde sted. Formanden vælges af generalforsamlingen. 
Bestyrelsen konstituere sig selv med næstformand, kasserer og sekretær.
Endvidere vælges en suppleant til bestyrelsen. Dette valg gælder for et år ad gangen.
Bestyrelsen kan udnævne dubletleder/e, der uden stemmeret kan deltager i bestyrelsesmøderne ved behandling af sager, der har med dubletcirkulationen at gøre. Bestyrelsen er bemyndiget til at lade dubletleder/e for egen regning og risiko forestå dubletcirkulationen.
Ligeledes kan der udnævnes juniorleder/e, der uden stemmeret kan deltage i bestyrelsesmøder ved behandling af sager, der har med juniorafdelingen at gøre.

 §7 Regnskab.
Klubbens regnskabsår går fra den 1/1 til den 31/12. Klubbens regnskab revideres af to af generalforsamlingen valgte revisorer, der vælges for 2 år ad gangen, en vælges hvert år. Genvalg kan finde sted.
Desuden vælges en revisorsuppleant, dette valg gælder for et år ad gangen.

§8 Kontingent.
Kontingentet erlægges forud for et halvt eller helt år.
Kontingentrestance medfører tab  af medlemskab.

Et medlem, der i eller uden for klubben modarbejder denne eller på anden måde viser sig uværdig til at være medlem, kan på foranledning af bestyrelsen ekskluderes.

Afgående medlemmer har intet krav mod klubben.

 §9 Vedtægtsændringer.
Nærværende vedtægter kan kun ændres på en generalforsamling, hvor mindst 2/3 af de fremmødte medlemmer stemmer for.

 §10 Opløsning.
Klubben kan kun opløses, når mindst 2/3 af klubbens medlemmer stemmer for. Er et sådant antal medlemmer ikke tilstede, skal bestyrelsen indkalde en ny generalforsamling til afholdelses senest 4 uger efter. Her kan forslaget om opløsning vedtages med 2/3 af de afgivne stemmer uden hensyn til antallet af fremmødte medlemmer. Ved klubbens opløsning skal der samtidig tages bestemmelse om anvendelse af klubbens midler og ejendele.
Ved juniorafdelingens evt. ophør indgår dens midler i klubbens regnskab. Disse midler kan igen frigives ved ny opstart. Denne konto forrentes ikke.

Vedtaget på ekstraordinær generalforsamling i Frederiksværk-Hundested Frimærkeklub i Frederiksværk den 27.september 1994.

 

TOP   

IDE LISTE:

Her arbejdets på en prioriteringsliste
over alle de ideer, som medlemmerne 
er kommet med.

  K = kasseret
E = erstattet 
X = aktiv       

Dato Ide  

Fra

tages
op
senere
bliver
snart
sat
i gang
er
sat
i gang
udført
gl. ide Til vores auktioner ønskes nummerskilte, som de enkelte medlemmer kan række op, når de skal byde på et lot. Carl Aage x      
03-05-04 Et A5/A6 omslag til lot, som skal på auktion. Hans B. x     x
16-05-04 Ide til vores klubmøder: "Vi os din samling". 
Et medlem tager sin samling med og fortæller lidt om den.
Bent A.       x
24-08-04 Annonce i ugeavisen "Gulvmåtten". + gratis annonce rubrikken "Det sker i Frederiksværk" Torben H.       x
24-08-04 Indkøb af samling, som evt. kan bruges til supplement til vores næste 3-4 storauktioner.  ?       x
24-08-04 Foredrag om styring af samling og dubletlager. Hans Ove
og Bent A.
x      
24-08-04 Vi skal afholde 2-4 mini auktioner med 10-15 lot, ingen salær. Ole U.       x
07-09-04

En klubsamling med mærker fra alle Europas lande. Et mærke fra hvert land i forskellige tidsperioder.

Jens J.   x    
16-10-04 En folder i A5 format med oplysninger om vores klub, beregnet til at give nye og eventuelle kommende medlemmer. Hans B. x     x
02-11-04 En mødepræmie. Torben og Bent A. x x x x
11-11-04 Samarbejde/fællesarrangementer med vores naboklubber.
Fællesklubbernes møder se DFT nr. 8 - 2004
Hans B. x      
30-11-04 Et foredrag, som handler om det at opbygge en samling beregnet på udstilling. Brian L       x
30-11-04 Klubsamling med henblik på at ophænge den på biblioteket eller posthuset m.m. Mange x      
30-11-04 En halvstor annonce i "Gulvmåtten" med et tilbud om gratis deltagelse i resten af vores møder i denne sæson. Der skal samtidig være en omtale af vores klub i en artikel i den pågældende udgave. Carl Aage       x
04-01-05 Forslag til storauktion: Alle lot lægges frem til gennemsyn. Ved hver lot vedhæftes en seddel, hvorpå man kan noterer sit bud. Auktionen slutter ca. kl. 20.30 -21.00.  ? Bent A.   x    
01-02-05 Indkøb af en samling fra Norden Svend Otto x      
01-02-05 Gratis kaffe ved klubmøderne Torben H.   x    
17-02-05 Salg af indkøbt samling: Først sælges den billigste del af samlingen på klubmøderne ved alm. auktion. Ca. 5 lot på hvert møde. Det indkommende beløb fratrækkes samlingens indkøbspris, resultatet divideres med afa prisen. 
De resterende lot udbydes (lodtrækning) til denne afa procent max. 40-50 lot pr. gang.
De evt. ikke afsatte lot bliver senere sat på en skrammelauktion. 
Hans B.     x  
25-10-05 En ny liste over det, som vores medlemmer samler på. Hans Ove, Poul m.f.     x x
27-02-07 Annoncer i Gulvmåtten - Navneskilte - Opslagstave m.m.
Se og 16-10-04 og 30-11-04
Carl Aage med flere.   x    

Top ide liste

TOP  

WEBMASTER