18. april 2015

København - Marrakesh - Ourikadalen

Se dagens planter - KLIK HER

En smuk udsigt mod Atlasbjergene. Her skal vi bo de næste to dage.

Dagbog:

Lørdag den 18. april:  Vi mødte vores gruppe kl. 4 lørdag morgen i Kastrup. Det var en lille gruppe på 13 flinke og nok lidt søvnige rejsefæller. Vi landede i Marrakesh kl. 10:50 efter godt 5 timer i luften.

Efter en kort bustur ind til byen fik vi en spændende rundvisning på byens torv. Vi kom ikke ind i de små gader. Det venter vi med. Vi spiste frokost på taget af en lokal restaurant midt i byen. På muren lige over for var der mange storkereder, de fleste var optaget af en stork. I en enkelt rede var der et helt par. Frokosten bestod af en suppe uden smag, kylling med ris og grønsager, desserten var appelsinskiver med kanel.

Efter frokosten kørte vi mod Høje Atlas til landsbyen Imlil, en tur på ca. 40 km. Berberhotellet Imlil Lodge, hvor vi skal bo, ligger lidt oven for byen ca. 1000 m.o.h. De yngste og dem som stadig var friske gik en lille tur. Jeg fik tid til at fotografere lidt planter. Jeg håber, at jeg kan artsbestemme dem, når jeg kommer hjem. Middagen blev serveret klokken halv otte i hotellets lille restaurant. Der var kun os. Jeg tror heller ikke, at der bor andre på hotellet. Igen fik vi suppe helt uden smag, kylling og lam med udkogte grønsager og som dessert en banan med skræl.

Mohamed Imerhane - en af vores to lokale guider modtog os i lufthavnen

Moulay vores dygtige chauffør tog alle sine husdyr med i bilen

Velkomst the. En  marokkansk tradition

Der var mange storkepar her i Marrakesh